Poetslappen

 Duurzaamheid en minimalisme is vaak goed te combineren. Niet altijd, maar in sommige gevallen komt het perfect uit.
Dat was weer eens het geval toen we nog eens een rondje door de keuken deden. 

Misschien moet ik nog even uitleggen wat ik bedoel met "een rondje doen". Als we, of ik een rondje doen, dan mag je je best voor stellen dat ik in de keuken sta op mijn spitsen (die ik niet meer heb) en een pirouette draai. Is vast heel leuk voor het beeld. Maar daar bereik ik niet zo heel erg veel mee in het kader van minimaliseren of duurzaamheid. Nee, met een rondje doen ga ik door de kasjes en door de spullen. Heb ik het nog nodig? Wordt het nog gebruikt? Wil ik het nog hebben? 
Zo kwamen we dus een stapeltje oude t-shirts van Baardmans tegen die we in de muurkast hadden neergelegd om als lompe gebruikt te worden. Maar ja, ze werden maar niet gebruikt. Wie gebruikt er nou een compleet shirt om zijn schoenen of fiets mee te poetsen? Gaat natuurlijk helemaal nergens over.
En in een mandje in een keukenkastje vonden we nog allemaal slabbetjes. Ja, Madam wordt al bijna 8, dus dat mandje met slabbetjes stond echt al heel erg lang niets te doen in het keukenkastje. De slabbetjes gingen in de tas voor de kringloopwinkel. Voor als de lockdown ooit weer eens een keer ophoudt en niet steeds verlengt wordt. en de shirts knipte ik in verschillende lappen van verschillende maten. Kleine en grote lappen. je weet tenslotte maar nooit waar je lompe voor nodig hebt.
Het mandje is weer braaf in gebruik genomen, dit keer met iets nuttigs. En tegelijkertijd is er dus weer een hoop opgeruimd.

Het stapeltje lompe:


En de twee tassen met spullen die weg mogen:
Spul voor de milieustraat, voornamelijk chemisch afval, oud schoonmaakmiddel wat wij echt niet gaan gebruiken enzo:


Wachten tot de Kringloop weer open mag:



Reacties