Restjes verwerken

Voor veel mensen is het eigenlijk heel gewoon om restjes eten te verwerken. Waarom dan niet je restjes stof te verwerken?

Als ik van leuke stoffen restjes over heb dan knip of snijd ik daar stukken uit waar ik snoeten poetsers of  wasbare schijfjes van kan maken. Of ik maak er vierkantjes of reepjes van. daar kan ik later dan weer leuke en vrolijke patchwork-achtige  naaiwerkjes maken.

Dit keer maakte ik snoetenpoetsers en wasbare schijfjes.die wasbare schijfjes zijn een ideale vervanging voor wattenschijfjes. En een vriendin die een kindje had gekregen heeft ze ook gebruikt als zoog kompressen. (haar borsten waren behoorlijk zindelijk, bij grote lekkages zijn ze misschien minder handig.

Maar al met al kun je die restjes stof toch best leuk nog gebruiken. De echte knipresten waar ik niets mee ga doen, die komen in een zak voor de BSO van mijn dochter. Kunnen ze daar nog lekker er mee knutselen. 


Wat maak jij met je stofrestjes?

Reacties