Verjaardagskroon

Als je jarig bent voel je je speciaal. En wat laat je nog specialer voelen? Juist ja, een mooie kroon.

Vorig jaar ging Madam naar de eerste klas van de vrije school. Groep 3 van het basisonderwijs. En ze was wel een beetje teleurgesteld dat ze in de klas geen verjaardagskroon meer deden. Ze had zich er toen eigenlijk wel een beetje op verheugd. Ze voelde zich toen door alle andere dingen wel super jarig, maar miste het gewoon een beetje. 

Dus ik bestede mijn avonden met vilten. Het vilten van een mooie verjaardagskroon.Speciaal voor mijn kleine grote dame.
Eerst maakte ik een grote lap stof van vilt met behulp van natvilten.


 Omdat de stof nog een beetje te luchtig was en ik er nog wat meer kleur in wou heb ik er nog wat kleuren aan toe gevoegd met prikvilten.

Een van madams lievelingsdieren is een vos. het diertje komt ook terug op haar verjaardagsjurk. Dus ik besloot om haar kroon te versieren met een vos. En ze houdt ook heel erg veel van de natuur. Van takken, bomen, bloemen. Dus een mooie boom met bloesem kon ook niet ontbreken.

Het was wel even een zoektocht naar een geschikt lint. Mijn vaste knutsel leverancier verkoopt alleen lint op de rol in velen meters. Dat leek mij voor enkel dit project een beetje overdreven. Gelukkig leverde een oproepje op sociale media de helpende hand en had een bevriende moeder van school een lint dat mooi bij de kroon past.


O was wat ze jarig! O wat was ze blij met haar vosjes.







Reacties