verjaardagsoutfit

Het was weer bijna feest. Madam maakte me bijna 8 jaar geleden haar moeder. En zoals we dat al een paar jaar doen, mag ze haar eigen verjaardagsjurk ontwerpen.
Ze ging er echt goed voor zitten en pakte de stofstaaltjes er bij en schreef de kleurcodes op die ze er bij wou hebben. 

Dit tekende ze:

Na goed overleg was mij duidelijk was ze wou. We hebben het hier en daar een beetje aangepast. We zijn voor een donkerdere tint groen gegaan en een ander type vestje, maar alles in overleg.
Dit werd de jurk:

Een prachtige en simpele jurk. Te simpel naar mijn idee. Daar mocht nog wel een vrolijke noot op. Gelukkig dacht mijn dame er net zo over. En omdat zij iets met vosjes heeft, koos zij een Vosje uit. De applicatie maakte ik zelf. Niet geheel uit de losse pols zoals ik ook wel eens gedaan heb, nee, het kon dit keer makkelijker. Ze koos een Vosje uit dat op een stofje stond. Ik hoefde het alleen uit te knippen en vast te naaien.



En toen werd het tijd voor het vestje. Ze had een beeld voor zich van een balletvestje. Haar balletvestje is een wikkelvestje. die wou ze graag in een aubergine achtig paars. Met de pertol rand. maar de slierten om te knopen wou ze dan niet in petrol. Na goed overleg besloten om voor een ander model vestje te gaan. omdat haar wensen niet overeen kwamen. We kozen een ander type vestje uit en daar waren we beide helemaal blij mee





Zie hier het eind resultaat van de jurk en het vestje:


Doet mij een beetje aan de outfit van Anna denken in Frozen I. Kwa kleuren. Hoe dan ook, ze was zo jarig! Ze voelde zich er prachtig in!

Reacties