Mile stones

 Happy stones, zwerfstenen, zoekstenen, hoe je ze ook wilt noemen, mij maakt het niet uit! Het is leuk om steentjes te versieren en ze af en toe te vinden terwijl je aan het wandelen bent of boodschappen doet. Ze geven je een lach op je gezicht. En het is heerlijk om ze te maken! Soms maak ik simpele, soms maak ik gekke patroontjes, soms maak ik een moeilijk patroon. Het wisselt nogal wat ik maak. 

Het leuke is dat ik dit samen met mijn dochter kan maken. Samen steentjes versieren en een wandeling maken en de steentjes verstoppen. En dan hopen dat ze later als gevonden gemeld worden op de facebookgroep die achterop de steen vermeld staat. Soms raakt een gevonden steen een gevoelige snaar bij iemand. Een van mijn stenen was van een roos, die werd gevonden door iemand op de sterfdag van haar oma. de lievelingsbloem van haar oma was een roos en daarom had zij een tattooage van een roos. In dezelfde stijl als de steen. Die steen reist niet verder. Maar het is zo ontroerend om zo'n verhaal te horen.

Ik maakte ook een paar stenen voor vriendinnen en kennissen die in moeilijke periodes van hun leven zitten. Als klein gebaar, zodat ze weten dat ik aan ze denk. Dat voor sommige het zwaarste nu achter de rug is, en voor andere als houvast.  Hun eigen persoonlijke milestone in het proces waar ze doorheen gaan.

Hier wat foto's van wat steentjes






Reacties